חוק הרוטציה עבר בקריאה ראשונה: "מייצרים יציבות שלטונית"

איתי גדסי 1 Comment on חוק הרוטציה עבר בקריאה ראשונה: "מייצרים יציבות שלטונית"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד הממשלה לרוטציה שלטונית, ברוב של 72 תומכים מול 31 מתנגדים. יוזם ההצעה ח"כ גינזבורג: "אנחנו מייצרים יציבות שלטונית שכל כך חסרה לנו ובתוכה מערכת איזונים ובלמים פנימית"

צילום: דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה ראשונה הצעת חוק יסוד הממשלה לקיום רוטציה שלטונית בין נתניהו לגנץ של חבר הכנסת איתן גינזבורג וקבוצת חברי כנסת. 72 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 31 שהתנגדו. ההצעה תוחזר לוועדה המיוחדת שהוקמה לדיון בהצעת החוק, להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

יוזם ההצעה ח"כ איתן גינזבורג הציג את ההצעה ואמר: "אנחנו נמצאים בימים של משבר בריאותי חמור שישראל לא ראתה כמותו בעבר, שהוביל גם למשבר כלכלי עמוק, תוך כדי שאנחנו בעיצומו של משבר פוליטי חסר תקדים. בעקבות תוצאות הבחירות ללא הכרעה פוליטית ברורה שלא מאפשרת הרכבת ממשלה באופנים אותם הכרנו עד היום אין מנוס מהקמתה של ממשלה במתווה של רוטציה, ממשלה שוויונית".

עוד הוסיף, "אנחנו לא פוגעים או מבטלים את ההסדר המשטרי הקיים אנחנו כן מבקשים להוסיף פרק נוסף להסדר הקיים שמעגנת עקרונות הקמתה של ממשלת רוטציה. אנחנו בעיקר מייצרים יציבות שלטונית שכל כך חסרה לנו ובתוכה מערכת איזונים ובלמים פנימית, במצב של תפיסות עולם ערכיות שונות בין גושים פוליטיים במדינת ישראל".

ח"כ איילת שקד אמרה בדיון: "שריון של חוק ברוב של 61 הינו למעשה דרישה שתבטיח שרק אם רובם של מייצגי הציבור מעוניינים בשינוי באופן אקטיבי השינוי יתבצע. לעומת זאת שריון ברוב גבוה יותר שולל מרובו של הציבור את היכולת לקבוע את החקיקה".

לדברי שקד, "השופט חשין צפה את הסיטואציה הזו כבר לפני 25 שנה והוא עסק בסוגיה הזו במפורש בפסק הדין בעניין בנק המזרחי דבריו אז יפים גם להיום "חוק מעין זה בהעדר חוקה של אמת אני רואה בו סכנה אמיתית וקרובה לדמוקרטיה בישראל גם להלכה גם למעשה" אמרה שקד והוסיפה, "אני אומרת לחברי הכנסת של כחול לבן, אני מקווה מה שלפחות לשופט חשין הקשבתם, אין דבר כזה לא היה דבר כזה בכנסת ישראל שמשריינים חוק ב-75 חברי כנסת ומשריינים את השריון. אתם למעשה מאפשרים בעתיד למיעוט לשלוט על הרוב.

ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון: "שמעתי את ההסברים שבגלל צוק העיתים ומשבר הקורונה נכתב ההסכם הזה. יש טיפה בעיה – אני מכיר את ההסכם הזה והוא נכתב בספטמבר ואז לא הייתה קורונה. יותר מזה, אנחנו שילמנו לאבי ליכט כדי שהוא יכתוב את זה ואנחנו הצלחנו לפסול את זה כי אני אמרתי שלא נכנסים מתחת לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".

 

 

 

 

 

 



1 תגובות

מיין תגובות